Gyalogos zarándoklat a papszentelésre - FRISSÍTVE!

Az alábbiakban egy vázlatos útinaplót olvashatnak a szentelendőkért felajánlott zarándoklat pillanataiból. Képek hamarosan...

1. nap:

Mosolygós arcok gyülekeztek a Szent Imre templom körül kedden reggel. A tiszta tekintetek az elszánt, komoly szándékról és a nyitott szívről árulkodtak. A kápolnában végzett imádság után elindultunk Győrbe, az első nap Hegykőig.

Sopron keleti határánál ismerősökkel találkoztunk, akik tudták, hogy arra járunk. Virágszirmot szórtak a földútra elénk. Megható pillanat volt, amikor elhangzott: az úrnapi körmenetet elmosta az eső, de mi a szívünkben hordozzuk Jézus Krisztust, ezért a sziromszőnyeg. Megerősödve indultunk tovább.

Déltájban Laci emlékeztetett, hogy imaidő van, bár egy zarándok számára az időpontok egyre relatívabbá válnak. Nem telt bele egy perc, vezetőink megálltak egy Mária-szobornál, és már imádkoztuk is az Úrangyalát.

Sokaknak integettünk útközben, volt ismerős, aki megállt az autójával. Hidegségen összefutottunk a polgármesterasszonnyal, a Mária-barlangnál elimádkoztuk a rózsafüzért, megcsodáltuk a plébánia parkját. Béke volt, mintha megállt volna az idő.

Tettem egy próbát: megcsörgettem Gergelyt, aki testvérével sörfőzdét nyitott Fertőhomokon. Két percen belül ott volt, megmutatta a látványfőzdét, és kaptunk ajándékba abból a nedűből, amit a Szent Imre templom 25 éves jubileumára is rendeltünk. Az "ünnep söre" a szentmise után az egyik zarándoktársunk által készített kitűnő vacsora méltó kísérője lett.

2. nap:

Szentmisével kezdtük a napot, majd a közös reggelit követően elindult a csapat Hegykőről. Esőre állt az idő. Fertőszéplakra értünk, mikor elkezdett cseperegni. Bementünk a templomba, imádkoztunk, énekeltünk, ezalatt elállt. A Fertődi Kastély parkján keresztül vitt utunk, ahol jól esett a pihenés a szemet gyönyörködtető természeti és építészeti szépségek ölelésében.

Ma is több kedves ismerőssel találkoztunk, de azt hiszem mindnyájan az egyik zarándoktársunk testvérének örültünk. A negyedórás eső után a leginkább embert próbáló szakasz egy könyékig érő fűvel-bogánccsal teli töltés volt, melynek végén egy kisbusz és terített asztal várt bennünket. Ettünk, ittunk, ami csak kedvünkre volt, mindenféle jóval készültek. Nagy ajándéka volt ez napunknak, hálával gondolunk a kedves házaspárra.

Kapuvárra a délután közepén értünk. Tamás atya reverendában, harangszóval fogadott bennünket, még ajándékkal is kedveskedett. Elimádkoztuk a rózsafüzért, majd szállásunkra tértünk, ahol a vacsora után már senkit sem kellett elringatni. Istennek legyen hála ezért a szép napért is!

3. nap:

Ma korábban keltünk, hogy a hosszabb távot jól beosztva érjünk el a Hanságból a Rábaközbe. Bőséges reggeli után Veszkénynek vettük az irányt, majd Szárföld után diófák árnyékában pihentünk meg. Jókat beszélgettünk közben. Szép volt látni, ahogyan az út során gyakorlatilag mindenki mindenkivel beszélget, érdeklődik. Így a kilométerek is hamarabb peregtek.

Nehéz szakasz következett: testközelből szemlélhettük a földművelés szerteágazó produktumait: mentünk vállig érő repcében, némi tüskével kiegészítve, magas fűben, búzatábla szélén, ehhez képest a borsóföld szinte felüdülés volt, főleg, hogy közben kóstolgattuk is a száradó növények még éppen zöld terméseit.

A napközbeni imáink jó részét rövid megállóknál - templomoknál, út széli kereszteknél, Szűzanya-szobroknál - végeztük. Érezhettük, hogy az imádság által közösségbe kerülünk mindazokkal, akik oda járnak megszólítani Istent.

Este Kónyban volt szentmisénk a helybéli hívekkel, akik süteményekkel, innivalóval készültek, és jó hangulatú agapét tartottak. A szentmise után jó volt néhány szót váltani velük. A szívünkbe zártuk őket is. Vacsora után nyugovóra tértünk, hiszen a zarándoklat utolsó napja is megterhelő lesz: a javát a Rába folyó töltésén tesszük majd meg, ráadásul egyre melegszik az idő. Továbbra is a szentelendőkért felajánlott áldozat hajt minket a Győri Könnyező Szűzanyához.

4. nap:

Korai reggelit követően időben indultunk, hogy a nagy meleget elkerüljük, és Győrbe érkezve fel tudjuk magunkat frissíteni az esti szentmisére és szentségimádásra. Eleinte teljesen sima úton haladtunk, majd következett egy szakaszon magas fű, kukorica-, búza- és napraforgótábla. Utunk során a természet sok arcával találkoztunk, és nem is gondoltuk volna, hogy még őserdőhöz hasonló, hatalmas lapuleveles részen is át kell majd mennünk. Cipőink teljesen átáztak.

Jól esett a kísérő autóval találkozni délelőtt, majd következett az utolsó szakasz: sok kilométer a Rába-töltésen. Itt a napsütés és a szél vett körül bennünket. Közösen elimádkoztuk a rózsafüzért, énekeltünk. Igazi közösség lettünk ezekben a napokban, próbáltunk minél inkább odafigyelni egymásra.

Győr templomtornyai lenyűgöző látványt nyújtottak. A kármelita templom előtt készített fotó után elindultunk a Nagyboldogasszony-Székesegyházhoz, ahol 6 harang zúgása fogadott minket. A Könnyező Szűzanya kegyképe előtti énekünk megható pillanataival konstatáltuk: megérkeztünk.

Az esti szentmise után a szentségimádáson hallhattuk a szentelendők személyes imáit, majd azt, ahogy leteszik a hitvallást és az egyházi vezetéshez és az egyházmegyéhez fogadott hűség esküit.

Jó hangulatú vacsorával zártuk napunkat, asztalunkhoz ült Marci is, később egy másik diakónus, Vilmos is csatlakozott. Kegyelmi pillanatok és ajándékok sokasága kísérte a szentelendőkért felajánlott zarándoklatunkat. Istennek legyen hála mindenért, mindenkiért!

További hírek

Bérmálási felkészítő 2025

Szeretettel várjuk az ősszel 9., vagy felsőbb középiskolai osztályokba járó fiatalok jelentkezését a bérmálási felkészítőre!

Egyházmegyei Gyermeknap

2024. június 8-án délután mindenkit szeretettel várunk a győri Apor Vilmos Iskolaközpontba! Részletek és regisztráció a képre kattintva!

© Soproni Szent Imre Római Katolikus Plébánia 2011-2020 Minden jog fenntartva.